Ekskursioon Pranglile.

3. augustil varahommikul väljusime bussiga Tartust, sõidu eesmärgiks Viimsi poolsaarel olev Leppneeme sadam. Seal läksime Prangli saarele suunduvale väikesele praamlaevale nimega „Wrangö“. Praamlaev seilas saarele 1 tunniga. Meresõit oli laineline ja tuuline. Prangli sadamas ootasid meid 2 vana nõukogude-aegset veoautot, millega meid sõidutati saarel ja näidati meile mitmeid vaatamisväärsusi.

Ekskursioonil vaatasime Prangli muuseumi, loodusmuuseumi, kirikut, suurt punast kivi, käisime lennukimootori asukohas, gaasipuurauku vaatamas ja rahvamajas.

Prangli muuseumis oli huvitavaid vanu esemeid, neist paljud olid käsitööna valmistatud. Loodusmuuseumis näidati meile loomi ja linde, kes sellel saarel elavad. Kõrgelt kirikutorni aknast oli väljavaade väga ilus! Kiriku juures on kalmistu, kuhu oli mitu aastat tagasi maetud ka kurte inimesi. Peatusime suure punase kivi juures. Inimesed seisid ümber kivi, hoidsid üksteisel kätest kinni ja kõndisid koos ringi. Loodetavasti teeb see meid kõiki õnnelikumaks.

Lühikese peatuse tegime tee ääres oleva lennukimootori juures, mis oli alles jäänud lennukist, mis II maailmasõja ajal alla kukkus. Lendur, kes oli eluga pääsenud, kinkis oma langevarju, mis oli puhtast siidist, mehele, kes ta paadiga mandrile aitas. Prangli saare tublid naised õmblesid sellest kangast palju kauneid pidulikke kleite.

Inimesed on imetlenud ka gaasipuurauku, see avastati kaevamiste ajal 1961. aastal, kui otsiti sealt põlevkivi. Gaasi lõhna me ei tundnud. Sinna oli jäetud ka praepann, et oleks võimalik selle gaasi abil näiteks kasvõi muna praadida. Pärast veoautodega ekskursiooni saarel oli viimaseks peatuseks Prangli Rahvamaja, kus sõime lõunasööki. Selle maja laval kõneles meile veel Prangli saarest kurt noormees Sten, kes mitmed aastad suviti sellel saarel on elanud. Teda kutsus esinema meie ühingu esimehe kohusetäitja Siim Kaunissaare.

Peale lõunasööki läksime vaba aega veetma ja siis tagasi sadamasse. Sadamast ostsime Prangli saare suveniire. Tagasiteel praamlaevaga oli meri rahulik ja kõigil oli hea meeleolu.

TKÜ juhatus!

Vaadake pildigalerii siit!

NB! Video kestus on 20 minutit.